همه ما به نقش CRM و باشگاه مشتریان در در رشد و پیشرفت کسب و کار واقف هستیم. اما برای آن دسته از دوستانی که شاید اطلاعات کمتری راجع به این موضوع و نقش آن در پیشرفت کسب و کارشان داشته باشند توضیحاتی را عرض می کنم. ابتدا با هم بررسی می کنیم اصلاً CRM چیست.

 

CRM چیست و چه طور به کسب مشتری طلایی کمک می‌کند؟

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و هدفش ارتباط با مشتریان و پاسخ به نیازها و درخواست های آنها به بهترین شکل می باشد.. باید بدانید CRM تنها یک نرم افزار نیست. من به CRM به شکل یک رفتار نگاه می کنم.

همه ما از محصولات یا خدماتی استفاده می کنیم که به ما احساس رضایت و لذت بدهد. برندهای موفق احساس رضایت را در محصول یا خدمات خود تعریف می کند . امروز مشخصاً راجع به سالن های زیبایی و نقش باشگاه مشتریان در موفقیت یک سالن صحبت می کنم.

یکی از مشکلاتی که خانم ها هنگام خرید خدمات یک سالن زیبایی دارند ، انتخاب از بین تعداد زیادی آرایشگاه و سالن زیبایی با قیمت ها، کیفیت ها و خدمات متفاوت است. معمولا در بحث سلامتی و زیبایی افراد به دنبال بهترین کیفیت با قیمت مناسب هستند.

یک سالن زیبایی برای موفقیت در این بازار پر رقابت در کنار کیفیت عالی، باید احساس خاص بودن برای مشتری خود فراهم کنید. تبدیل مشتری، به مشتری طلایی و پس از آن مشتری وفادار باعث موفقیت یک سالن زیبایی در بین رقبا می‌شود.

مطالعات نشان داده که دستیابی به مشتری جدید برای یک کسب و کار، بین ۵ تا ۲۵ برابر از فروش مجدد به مشتری فعلی هزینه بیشتری دارد. علاوه بر این مشخص شده که مشتریان ثابت ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه می کند. پس بزرگترین سرمایه یک مجموعه مشتریان طلایی و مشتریان وفادار است اما چگونه می شود مشتری وفادار ساخت ؟

مشتری وفادار یک سطح بالاتر از مشتری ثابت است. هنگامی که مصرف کننده خدمات شما، بر روی برند شما تعصب پیدا کند می توان گفت شما دارای یک مشتری وفادار هستید . بدون داشتن یک سیستم CRM قوی و با استراتژی درست شما به سختی می توانید به دنبال مشتری وفادار باشید.

 

هنگامی که مشتری به یک برند وفادار است به راحتی تحت تاثیر برندهای رقیب یا قیمت پایین‌تر قرار نمی‌گیرد. آنها دوست دارند برای دریافت کردن خدمات یا محصول با کیفیت شما، هزینه بیشتری بپردازند.

اما چطور می شود با CRM برنامه وفاداری برای مشتریان در نظر گرفت؟

سیستم CRM آمار کاملی از مشتریان خود در هفته ها و ماه های گذشته به دست می آورید. با پاداش های ویژه‌ای که برای مشتریان ثابت خود در نظر خواهید گرفت، می توانید مشتریان معمولی خود را برای وفاداری به برند خود تحریک کنید. برای مثال دادن کد تخفیف یا ارائه رایگان برخی خدمات، یا خدمات خارج از نوبت به مشتریان معمولی، احساس خوبی نسبت به برند شما ایجاد می کند.

 

مشتریان معمولی برای قرار گرفتن در لیست باشگاه مشتریان شما تلاش می کنند و شما با ارائه خدمات خاص به آنها پاداش می دهید. در نهایت برند شما با اضافه شدن تعداد زیادی مشتری و احساس رضایت آنها نسبت به برند کسب و کار شما سود قابل توجهی به دست می‌آورد.